Do konkursu zgłosiło się blisko 200 kandydatek z całej Polski. Ze względów formalnych, do dalszego etapu zakwalifikowano 147 prac.
O zakwalifikowaniu się do programu decydował wynik zadania konkursowego, które polegało na przygotowaniu krótkiego eseju na temat: „Wyobraź sobie, że jesteś liderką. Jak widzisz siebie w roli przyszłej liderki – Twoja wizja działania, współpracy z ludźmi i zmieniania świata na lepszy ” oraz odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu. Kapituła składająca się z przedstawicieli Vital Voices Poland oraz Partnerów Konkursu wyłoniła dwadzieścia najlepszych prac.
Wśród laureatek I edycji konkursu Jestem Liderką znalazły się*:
(*warunkiem koniecznym jest potwierdzenie uczestnictwa w terminie do 26.12. 2018 r.)
- Małgorzata Lebioda
- Paulina Sajewicz
- Natalia Dziedzic
- Emilia Kaczmarek
- Agata Kaczmarek
- Julia Orłowska
- Karolina Kołodziej
- Weronika Matyka
- Karolina Modrzejewska
- Weronika Bochenek
- Natalia Wójcik
- Patrycja Babik
- Zuzanna Malinowska
- Sandra Kamińska
- Weronika Chrząstek
- Olga Niedorys
- Weronika Nowacka
- Weronika Tomiak
- Karolina Molska
- Paulina Pietrzykowska
- Elżbieta Gimzicka
Finalistki konkursu zostaną objęte programem rozwojowo-mentoringowym, który odbędzie się w dniach 10-16 stycznia 2019 r. w Warszawie. Uczestniczki wezmą udział w szkoleniu z zakresu przywództwa, autoprezentacji i komunikacji, projektowania kariery, rozwoju swoich mocnych stron, a także zostaną objęte wsparciem mentoringowym. Staną również przed szansą otrzymania staży w uznanych polskich firmach i instytucjach.
Celem programu „Jestem Liderką” jest wspieranie rozwoju talentów przywódczych, obalanie stereotypów dotyczących kobiet oraz promowanie kobiecego stylu przywództwa. Program skierowany jest do uczennic Do konkursu zaprosiliśmy odważne uczennice szkół z całej Polski, w wieku 16-19 lat, zainteresowane wzmacnianiem swoich zdolności przywódczych.
Partnerami konkursu są:
Santander Bank Polska– Partner Główny
Ambasada USA w Polsce – Partner Strategiczny
JPMorgan – Partner Strategiczny
Partnerzy Medialni:
Axel Springer Polska (Forbes, Newsweek, Onet)
Burda Media Polska (Elle, Glamour)
TVN S.A.
Partnerzy Wspierający:
Dior Polska
IBM Polska
Orange Polska
Grupa Pracuj
The Heart
Ambasada Izraela w Polsce
Fundacja Sukces Pisany Szminką
Fundacja Digital University
Fundacja Perspektywy
Scherer Leadership Center
Fundacja What If
Ennbow
Intercontinental