Mentee

Dominika Ostrowska-Augustyniak

Kariera zawodowa: Właściwie od zawsze wierna samorządowi terytorialnemu na poziomie lokalnym, konkretnie Łodzi. Najpierw asystentka Prezydenta Miasta, potem Dyrektor Biura Łodzi w Brukseli, szefowa biura promocji łódzkiego magistratu, teraz główny specjalista ds. współpracy z zagranicą, tamże. Z wykształcenia magister nauk politycznych i stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Łódzkiego, ze specjalizacją euro marketing. Adept studiów podyplomowych z zakresu marketingu regionów i miast na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie kończy magisterium francuskie i studia podyplomowe z zarządzania i organizacji w ramach Polsko-Francuskiego Programu Studiów z Zarządzania i Organizacji MBA.

Hobby:  Szczęśliwa mężatka, zafascynowana historią Łodzi (przewodnik miejski w czasie wolnym), przemierzająca miasto i okolice na rowerze.  Czasami dla przyjemności gra na pianinie, lubi dobre kino i gotowanie.

Uczestniczka drugiej edycji programu mentoringowego. Udział w programie VV potraktowała jako inwestycję w samą siebie. Po bardzo intensywnym czasie kariery w samorządzie lokalnym, licznych podróżach, pracy w obszarze promocji, komunikacji, kontaktów zagranicznych potrzebowała czasu na zajrzenie w głąb siebie, postawienie sobie pytań i celów na przyszłość.

Mentorką Dominiki była Nina Kowalewska-Motlik, Prezes New Communications. Znała ją bardziej z opowieści niż realnego kontaktu.

Jawiła się jej jako osoba niezwykle silna, konkretna, uparta i oczywiście taka jest. Ale przy tym, ma w sobie ogromnie dużo otwartości, zdolności komunikacyjnych i uroku, którym zjednuje ludzi i pcha do przodu tematy, w które wierzy – a tylko w takie się angażuje. Dla niej biznes, media, imprezy, które organizuje to przede wszystkim okazja do dobrej zabawy. Reprezentując tak rozpoznawalne marki jak CNN, BBC, Harlequin czy Superbrands stała się chyba zaskakująco dla niej samej silnym ambasadorem Polski. Po spotkaniach z Mentorką Dominika poczułam, że chcę, by  jej przyszłe zajęcia, role życiowe, angażowały i pasjonowały ją tak jak jej Mentorkę.  Co oznacza, że musi iść do przodu, stawiać sobie nowe cele i je realizować dobrze się przy tym bawiąc…

Vital Voices ma misje, bo według Dominiki kobiety są żywotnym elementem społeczeństwa, niosą życie nie tylko w sensie biologicznym, ale i społecznym, bo lepiej komunikują, szerzej patrzą i dostrzegają rzeczy w ich współzależnościach. Są takimi dlatego, że wspierają je inne kobiety, ale też dlatego, że obok nich są mężczyźni i ich uzupełniające się cechy.

Motto, przesłanie dla innych kobiet: „Żyć tak, by nikt przeze mnie nie płakał, bym zawsze mogła śmiało spojrzeć sobie w twarz. Żyć po coś, czuć się potrzebną, budować i przyczyniać się do rozwoju społeczności lokalnej. Czerpać z komunikacji między ludźmi i wysłać dobrą energię, bo taka zawsze wróci. Warto codziennie wychodzić poza strefę komfortu, zmieniać siebie i własne otoczenie. Ale jednocześnie być w zgodzie z własną naturą i pielęgnować wewnętrzną równowagę”.