Global Mentoring Walk 2020 za nami

FKR_ (3034)

W NIEDZIELĘ 8 MARCA, KOBIETY NA CAŁYM ŚWIECIE POŁĄCZYŁY SIŁY.

Już po raz dziewiąty odbył się GLOBAL MENTORING WALK w Polsce. W warszawskiej edycji Spaceru wzięło udział 107 par mentoringowych. Tego samego dnia Mentoring Walk odbył się w ponad 150 miastach na całym świecie.

W rolę Mentorów wcielili się wybitni Liderzy i Liderki oraz Najwyższa Kadra Zarządzająca, reprezentująca zarówno świat biznesu jak i organizacji społecznych. W rolę Mentees wcieliły się kobiety, wyłonione w procesie rekrutacji, które chcą zmieniać świat oraz swoją rzeczywistość na lepszą, dla siebie i innych.

Global Mentoring Walk jest to niezwykły spacer, który odbywa się w wielu krajach na całym świecie, z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. W Polsce od 2012 roku.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Idea Global Mentoring Walk jest bardzo prosta: podczas wspólnego spaceru uznani liderzy spotykają się z kobietami, które do tej roli aspirują. Lider doradza i wspiera swoją podopieczna. Dyskutują na temat swoich wyzwań zawodowych i dzielą się doświadczeniami, budując relację Mentor-Mentee. Ta relacja często nabiera charakteru długofalowego, a obie strony utrzymują regularny kontakt i kontynuują proces mentoringu we własnym zakresie.

Cieszę się, że z roku na rok spływa coraz więcej zgłoszeń do udziału w Global Mentoring Walk, zarówno od Pań i Panów, którzy chcą być mentorami jak i od Pań, które chcą zostać mentee, mówi – Ela Raczkowska, CEO Vital Voices Poland. 

Po każdej, kolejnej edycji dostaję mnóstwo pozytywnych informacji od Pań, dla których ten spacer był początkiem zmiany, lub impulsem, do podjęcia długo odwlekanej odważnej decyzji zawodowej.  Nie ukrywam, że takie rozmowy są dla mnie osobiście źródłem ogromnej satysfakcji, ale dają również siłę do wytężonej pracy podczas czytania formularzy zgłoszeniowych i szukaniu odpowiednich mentorów.

Bardzo dużo energii wkładam w precyzyjne dopasowanie osób do pary – mentor i mentee. Zależy mi aby ich spotkanie było wyjątkowe, a przede wszystkim spełniło oczekiwania obu stron. Wtedy mentoring jest najbardziej skuteczny i wartościowy – dodaje Ela Raczkowska.

W tym roku do grona mentorów dołączyli m.in. Janusz Piechociński – Wicepremier i Minister Gospodarki RP w latach 2012-2015,  Siti Nugraha Mauludiah – Ambasador Indonezji w Polsce, Jarosław Kuźniar -Onet Rano,  Mateusz Damięcki – Aktor, Agnieszka Gozdyra – Polsat, Joanna Horodyńska – stylistka, Kate Frydrych, Thomas Brugnatelli – dyrektor generalny Hotelu Raffles, , Zuzanna Głowacka, Jonathan Bury – Goldman Sachs, Ewa Krakowiak-Piątnicka -JP Morgan, , Marzena Michela Singh – Fashion Post, Magdalena Raszkowska-Kaczmarek- Citi Handlowy oraz wielu innych przedstawicieli kadry zarządzającej świata biznesu, kultury i polityki.

Wśród spikerów na scenie Teatru Królewskiego pojawili się: Pani Jolanta Kwaśniewska, Pierwsza Dama w latach 1995 – 2005,  Urszula Dudziak, wybitna wokalistka jazzowa, Bix Aliu, charges d’affaires Ambasady Stanów Zjednoczonych, a część oficjalną zamknął koncert młodej pianistki Julii Łozowskiej.

Naszymi Partnerami wydarzenia w tym roku byli: Partner Główny – City Handlowy oraz Partnerzy Strategiczni – Muzeum Łazienki Królewskie, i Nationale Nederlanden.

– Cieszymy się, że w tym szczególnym, bo jubileuszowym roku Citi Handlowy, bierzemy udział jako firma w Global Mentoring Walk. To spacer pozytywnej zmiany. Dlaczego? Bo podczas tego kilkugodzinnego spotkania, gdzie dokonuje się intensywna wymiana doświadczeń i wiedzy – następuje zmiana, liderki będące na początku swojej drogi w oparciu o doświadczenia innych kobiet mogą lepiej zaplanować swoje działania, zaadresować potrzeby, ocenić swoje dotychczasowe działania z innej perspektywy. Uczestniczę w tej inicjatywie od lat i mam przekonanie, że to jedno z najbardziej inspirujących spotkań organizowanych dla kobiet- Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy tak motywuje główny patronat nad wydarzeniem.

Marta Pokutycka – Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy Nationale Nederlanden – Partnera Strategicznego GMW tak komentuje, dlaczego firma zdecydowała się wspierać projekt kierowany dla kobiet, które chcą się rozwijać – Zaangażowaliśmy się w projekt Vital Voices, ponieważ chcemy dodać im odwagi do działania na rzecz siebie i własnego rozwoju. Dzięki wymianie doświadczeń i rozmowach o codziennych wyzwaniach mamy okazję wzajemnie się inspirować. Z dumą obserwujemy, jak kobiety wokół nas stają się liderkami. Kibicujemy im na co dzień i oferujemy swoje wsparcie. Uważamy, że tego typu inicjatywy są potrzebne i wartościowe i co najważniejsze, oczekiwane przez kobiety.

Partnerzy Wspierający: Goldman Sachs, GE Healthcare, Dell Technologies, JP Morgan, Klub SheXO by Deloitte, Fundacja Sukces Pisany Szminką, Wydawnictwo Agora, Digital University, Intercontinental, King Makers

Ambasada Holandii, Ambasada Indonezji, Ambasada Izraela, Ambasada Kanady, Ambasada,  Korei, Ambasada Niemiec, Ambasada Stanów Zjednoczonych, Ambasada Szwajcarii, Ambasada Węgier

Partnerzy medialni: Elle, Kobieta.pl, Newsweek, Fashion Post, Forbes, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Onet